Reviews

“… De levende, engelsksprogede digte, der – som var de flydende – [glider] ubesværet ned mellem tonerne og udfylder ethvert hul med en aldeles skridsikker poesi.”

“… Sjældent hører man en så skråsikker balance mellem ord og rytme, ja, der bliver faktisk brudt op til flere barrierer ned her – faktisk så mange, at selv folk med lyrikfobi vil kunne være med.”

“… Når genren ind i mellem byder på både visioner, indlevelse og ikke mindst lyrisk-musikalsk samhørighed, som det er tilfældet hos Forgetting Feet, så placerer oplevelsen sig i beholderen der er forbeholdt cremen og kun cremen.”

Arko Højholt, Soundvenue
(Læs hele anmeldelsen HER)

* * * * * * * * * *

Den dansk-amerikanske digter Egil Dennerline og hans team af vovemodige musikere udgør en af landets mest fremadrettede music’n’poetry konstellationer. De skaber den der helt specielle stemning, man ellers kun kommer i, når man tager hul på de ganske små timer efter et besøg i en tilrøget, lavt til loftet-jazzklub.

Metro Xpress, 5 ud af 6 stjerner

* * * * * * * * * *

Forsanger Dennerlines vokal har en rustik karakter, og stemningen kan undertiden minde om Tom Waits i det melankolske hjørne. Of All the Words er en lang leg med lytterens opmærksomhed, som kun for den årvågne vil afsløre de essentielle glimt af underliggende skønhed og opfindsomme musikalske skift. Dansk musik har afgjort brug for krøllede hjerner som dem, vi her har med at gøre.

Geiger
(Læs hele anmeldelsen HER)

* * * * * * * * * *

Det er hipt som hos beatgenerationen. Et musikalsk kalejdoskop … med støvet steel guitar til kaosrock, cirkusjazz og Frank Zappa.

Jazz Special

* * * * * * * * * *

Den dansk/amerikanske digter Egil Dennerline og hans sidemen, gør det med overbevisende kraft … En uforudsigelig, søgende bevægelse fra a til z.

Gaffa

* * * * * * * * * *

Fødder, der efterlader aftryk

“Det spændende ved Forgetting Feet er det anderledes – det uventede. Her er alt fra duetter, som kunne være taget fra snuskede gangsterbarer til smukke digte med atmosfærisk baggrundsstøj, her er radioklip og lydcollager, hvor man kun hører nynnen og ord, der aldrig bliver ord, mens de looper ind i guitarstøj.” … “En spændende debut – som man absolut ikke kan komme udenom, hvis vi snakker dansk musik 2005.”

Pernille Yding, Diskant
(Læs hele anmeldelsen HER)

* * * * * * * * * *

Forgetting Feet tager det hele et skridt længere ud end de fleste af tidens musik’n’poetry-artister, der ofte serverer en lidt upersonlig underlægningsmusik til digtene.

Musikeren

* * * * * * * * * *

“[Egil’s poems are]…puissant and with an obvious involvement in musical theory that motors their expressive (Deleuzian) affect.”

Kane X. Faucher
Special Guest Editor, Jacob’s Ladder

* * * * * * * * * *

Forgetting Feet er et musikalsk stormområde, der kan bevæge sig hvor som helst hen. Det er åbent og søgende. Det leger. Det stormer over nyt felt, så det er også modigt. Egil Dennerlines digte er stormens center. Dens måske glemsomme fødder. Vers der danser i vinden. Man glemmer dem ikke.

Peter Laugesen
Digter og Forfatter

* * * * * * * * * *

“At Forgetting Feet mestrer kunsten at kombinere musik og lyrik, er man ikke i tvivl om.” … “Dennerline er tydeligt inspireret af beatgenerationens grand old man Allen Ginsberg, og hans oplæsning drives af samme rytmiske fornemmelse, der var kendetegnede for Ginsberg.”

Nikolai Lubich
GAFFA, Båndsalat

* * * * * * * * * *

Recipe for Forgetting Feet
Heat a cast iron pot and oil generously with Talking Heads anno Remain In Light

Chop up John Giorno’s New York dial-a-poet projects. (David Johansson, Laurie Anderson, Lydia Lunch, Lou Reed, Richard Hell…)

Add 1 teaspoon Tom Waits’ sentimentality

Spice liberally with the beat poetry and music readings

Heat to the 21st Century

Serve to Egil Dennerline

David Reuss
Jazz Kælderen